ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله توسط تیم ایرانی، ترک و آلمانی کشف شد | «رضا» نامی به یادبود قربانیان سلاح‌های شیمیایی + عکس

  • کد خبر: ۱۷۱۶۳۷
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶
گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله توسط تیم ایرانی، ترک و آلمانی کشف شد | «رضا» نامی به یادبود قربانیان سلاح‌های شیمیایی + عکس
یک گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله توسط یک تیم تحقیقاتی ایرانی، آلمانی و ترکیه‌ای در آب‌های غرب آسیا در حوضه آبریز رودخانه دجله کشف شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در قالب یک تیم تحقیقاتی ایرانی، آلمانی و ترکیه‌ای و به سرپرستی «دکتر سیدحامد موسوی­ ثابت» عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان، یک گونه ماهی دوازده میلیون ساله کشف و به یاد قربانیان سلاح‌های شیمیایی به نام «رضا» نامگذاری شد.

نتایج شش سال تحقیقات مستمر یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی متشکل از محققین ایرانی، آلمانی و ترکیه‌ای بر روی ماهیان گلچراغ یا دکتر فیش در حوضه آبریز رودخانه دجله در کشور‌های ایران، ترکیه و عراق در قالب یک مقاله پژوهشی با کشف یک گونه ناشناخته از این گروه ماهیان منتشر شد.

گونه ماهی ۱۲ میلیون ساله توسط تیم ایرانی، ترک و آلمانی کشف شد | «رضا» نامی به یادبود قربانیان سلاح‌های شیمیایی + عکس

سیدحامد موسوی­ ثابت عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه گیلان و سرپرست این تحقیق مشترک در این ارتباط اظهار داشت: این پروژه تحقیقاتی با همکاری دکتر سهیل ایگدری از دانشگاه تهران، دکتر مریم صائمی فارغ التحصیل دکتری دانشگاه گیلان، دکتر جنید کایا محقق دانشگاه رجب طیب اردوغان ترکیه و دکتر یورگ فرایهوف ماهی‌­شناس موزه تاریخ­ طبیعی برلین انجام شد و یک ماهی ناشناخته که دارای پراکنش بومی نسبتاً وسیعی در کشور‌های ایران، عراق و ترکیه است برای اولین­ بار به دنیای علم جانورشناسی معرفی شد.

وی تصریح کرد: نامگذاری گونه‌های جدید در راستای احترام به مفاخر و بزرگان امری مرسوم در علوم زیستی است، به‌طوری که در ایران، برخی ماهیان بومی توسط کاشفان ایرانی و خارجی به افتخار فردوسی، حافظ، سعدی، شیخ بهایی، رئیسعلی دلواری، امیرکبیر، استاد شجریان، علی دایی، محیط‌بان شهید پرهام و ... نامگذاری شده‌اند.

موسوی ثابت با بیان اینکه این گونه ماهی با قدمت تکاملی بیش از ۱۲ میلیون سال، قدیمی‌ترین گونه شناخته شده و در منطقه غرب آسیا می‌باشد افزود: ماهیان جنس گارا از ۲۰ میلیون سال قبل از شرق آسیا منشأ گرفته‌اند و به تدریج قلمرو پراکنش خود را به سمت غرب گسترش داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب نام «رضا» برای این ماهی با نظر محققین در تیم تحقیقاتی ما صورت گرفت و این تلاش‌های چندین ساله علمی را ادای دینی از طرف جامعه علمی برای پاسداشت و یادبود قربانیان سلاح‌های شیمیایی می‌دانیم.

هشتم تیر ماه سالروز حمله شیمیایی به سردشت به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->